Electriciteitsbedrijf Liander

Liander wilde de plaatsing van de nieuwe generatie gas en electriciteitsmeters, de zogenaamde Slimme Meter, communiceren naar het publiek. Tegelijk moest ook aan de werknemer dit grote nieuws op een compacte en duidelijke manier verteld worden. Liander koos ervoor dit te doen met een animatie. Het zijn uiteindelijk twee versies geworden; een voor het grote publiek en een versie voor de werknemer met meer technische content, verzameld op factsheets aan het einde van de animatie. De animatie is onder regie en art-direction van Pictomotion gemaakt samen met meerdere specialisten; bureau 230V, Berber Paarlberg (redactie), Paul Kempe (animatie), Freshbeat (music and sounddesign)

De Slimme Meter; meer dan 3 miljoen mensen en bedrijven informeren!

Electriciteit als rode draad

De rode draad in de film is de electriciteitssnoer; een heel praktisch middel om de uiteenlopende onderwerpen die in de film aan de orde komen mee te verbeelden en tegelijkertijd samenhang te creƫren. Voor ons is dat animatie pur sang; een levenloos onderwerp (snoer) tot leven brengen. Op een spannende en - door de beperking afgedwongen - creatieve manier.